Haber

CHP’li Karasu pilotun ölümüyle ilgili sorular sordu

CHP Genel Başkan Yardımcısı ve Sivas Milletvekili Ulaş Karasu, gemiye binerken denize düşen pilot Oğuz Kök’ün ölümünü Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’na sordu ve “Kaptan Oğuz Kök’ün ölümünde ihmal mi var? Ne var?” Kök’ün denize düşmesine neden oldu mu?” Teknede teknik bir sorun veya arıza mı tespit edildi? Bu arızanın kazaya katkısı oldu mu? Bu konuyla ilgili idare bünyesinde açılmış bir soruşturma var mı, açıldıysa sonucu ne oldu? Pilotların ve diğer mürettebatın can güvenliğinin sağlanması amacıyla yeni “Politika veya düzenlemeler uygulanacak mı?” O sordu.

Karadeniz’e gitmek üzere İstanbul Boğazı’na girmeye hazırlanan “Yeni Siham” adlı ticari gemiye “Coastal Safety 8” botuyla bir kılavuz kaptan gönderildi. Gemiye ulaşmaya çalışan pilot Oğuz Kök (62), denize düşerek hayatını kaybetti. CHP Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Genel Başkan Yardımcısı Ulaş Karasu, ticari gemiye binerken denize düşerek hayatını kaybeden pilot Oğuz Kök’ün ölümünde ihmalin olup olmadığını TBMM gündemine taşıdı. hipodermi. Karasu, TBMM Başkanlığı’na soru önergesi sunarak Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun yanıt vermesini istedi.

Karasu, Ulaştırma Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’na, “Kaptan Oğuz Kök’ün ölümünde ihmal var mı? Kök’ün denize düşmesine neden olan teknede teknik bir sorun veya arıza mı tespit edildi? Kazada bu arıza etkili oldu mu?” Yönetim, konuyla ilgili olarak “Örgüt içerisinde açılmış herhangi bir soruşturma var mı, varsa sonucu ne oldu?” diye sordu.

“Pilotların ve mürettebatın güvenliği için acil değerlendirme yapılmalı ve riskler belirlenmelidir.”

Benzer üzücü kazaların daha önce de yaşandığını belirten Karasu, teklifinde şunları kaydetti; Pilotların görev sırasında hayatını kaybetmesinin ilk kez olmadığına dikkat çekti. Körfez’de görev yapan bir pilotun da 2022 yılında benzer şekilde denize düştüğünü ve kurtarılamayarak şehit olduğunu hatırlatan Karasu, “Görünüşe göre gemiler için getirilen üst düzey güvenlik tedbirleriyle övünen Sahil Polisi, Türk boğazlarında seyreden Deniz Kuvvetleri, emrinde görev yapan kılavuz kaptanların can güvenliği konusunda aynı hassasiyeti göstermiyor. “Bu anlamda pilotların ve mürettebatın can güvenliği konusunda acil bir değerlendirme yapılmalı ve riskler belirlenmelidir. Bu risklerin önceden tespit edilerek önlem alınması, hem boğazlarda seyir güvenliği açısından hem de pilot ve mürettebatın görevlerini güvenli bir şekilde yerine getirebilmeleri açısından değerli olacaktır.” dedi.

TEKNE İŞÇİSİNİN BİLGİ VE BECERİLERİ KONTROL EDİLİYOR MU?

Kılavuz kaptanların görev yaptığı teknelerde kullanılan teçhizat ve güvenlik tedbirlerinin gözden geçirilmesi gerektiğini belirten Karasu, merhum pilot kaptan Oğuz Kök’ün ölümünde ihmalin olup olmadığının araştırılmasını talep etti. “Kök’ün denize düşmesine neden olan teknede teknik bir sorun veya arıza tespit edildi mi? Bu arızanın kazaya katkısı oldu mu? Bu konuyla ilgili yönetim bünyesinde açılmış bir soruşturma var mı, açıldıysa sonuç ne oldu? ” diye sordu Karasu, pilot veya mürettebatın denize düşmesi gibi acil durumlara karşı verilen eğitimlerin önemine de dikkat çekti. “Bu konuyla ilgili eğitimler ne sıklıkla, kimler tarafından veriliyor? Tekne çalışanının bilgi ve becerileri denetleniyor mu? Varsa ne sıklıkla denetleniyor?” diye sordu Karasu ve Ulaştırma Bakanı Uraloğlu’na şu soruları sordu:

“Transfer edilen kişiler için ışıklı can yelekleri gerekli mi? Gemilerde uygun kılavuz kroslarının bulunmadığı ve teknelerin denizden insan alma zorunluluğunun olmadığı doğru mu? Teknelerde cankurtaran simidi veya yüzdürme cihazı gibi ekipmanlar var mı?

Kök’ün acil durumlara karşı kullandığı tekne hangi donanıma sahip? Bu ekipmanlar yeterli sayıda ve ulaşılabilir konumda mı?

Pilotlar hangi çalışma saatleri ve dinlenme süreleri ile çalışır? Kaptanların çalışma saatlerine ilişkin düzenleme veya sınırlama var mı?

Uzun çalışma saatleri veya yorgunluk pilotların dikkatinin dağılmasına ve can güvenliği açısından risk oluşturmasına neden olur mu?

Kök’ün hayatını kaybettiği üzücü olayın ardından kaptanların can güvenliği için ne gibi önlemler alındı, benzer kazaların bir daha yaşanmaması için ne gibi önlemler alındı ​​ve alınacak?

“Pilotların ve diğer mürettebatın can güvenliğini sağlamak için yeni politikalar veya düzenlemeler uygulanacak mı?”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu