İş

Kanada iş anlaşmazlığı nedeniyle demiryollarının kapanmasına hazırlanıyor

Kuzey Amerikalı endüstri grupları ve nakliyeciler, Kanada’nın iki büyük demiryolu şirketi Canadian National Railway (TSX:CNR) ve Canadian Pacific (NYSE:CP) Kansas City’nin eşzamanlı bir duruş yaşayabileceği için önemli bir kesinti olasılığıyla karşı karşıya. Milyarlarca dolarlık ekonomik zarara yol açabilecek bu durum, Kanada’nın tahıl, otomobil ve kömür gibi çeşitli mallar için demiryolu taşımacılığına olan büyük bağımlılığı nedeniyle yaygın bir endişeye yol açtı.

Pulse Canada’nın kamu işlerinden sorumlu başkan yardımcısı Greg Northey, malların taşınması üzerinde yaratacağı etkinin ciddiyetine vurgu yaparak, olası duraklamayı bir “felaket” olarak nitelendirdi.

Demiryolu şirketleri ile Teamsters sendikası arasındaki müzakerelerin çıkmaza girmesi, karşılıklı kötü niyet suçlamalarına yol açtı. Her iki demiryolu işletmecisi de bir iş anlaşmasına varılamaması halinde 22 Ağustos’ta işçileri işten çıkarmaya başlayacaklarını belirtirken, sendika da aynı tarihte greve gitmeye hazır olduğunu açıkladı.

Sektör grupları, Başbakan Justin Trudeau ve Çalışma Bakanı Steven MacKinnon liderliğindeki Liberal hükümeti müdahale etmeye ve iş bırakma eylemini önlemeye çağırıyor. Demiryollarının önemi, yılda yaklaşık 380 milyar C$ (277 milyar $) değerinde malın taşınması ile vurgulanmaktadır. Kanada İş Konseyi, milyonlarca Kanadalı istihdam üzerindeki potansiyel etkiyi aktararak, kesintiyi ürkütücü olarak nitelendirdi.

Yaklaşan duraklama, Kanada ve ABD arasındaki yakın ekonomik bağlar nedeniyle ABD yük trafiğini de etkileme tehdidinde bulunuyor. Kanada mallarının yaklaşık %75’ini ABD’ye ihraç ediyor ve CN ve CPKC’nin demiryolu ağları ABD’nin birçok büyük demiryolu ve nakliye merkezine bağlı.

CN, Perşembe gününden itibaren Kanada’dan gelen tehlikeli maddeler, güvenlik açısından hassas yükler veya soğutmalı konteynerler için yeni rezervasyonlara ve Cuma gününden itibaren çeşitli ABD merkezlerinden gelen tüm intermodal trafiğe ambargo uygulayacağını duyurdu.

ABD’li demiryolu işletmecisi Norfolk Southern (NYSE:NSC) da CN ve CPKC’nin ağlarına giden ya da bu ağlardan gelen tehlikeli ve güvenlik açısından hassas yüklere ambargo uygulamaya başladı.

Olası demiryolu kesintisi, ABD’li lojistik firması C.H. Robinson’u sınırın her iki tarafında ek kamyon kapasitesi aramaya yöneltti. Firmanın üst düzey yöneticilerinden Scott Shannon, Kanada’daki tüm trenlerin durması halinde ortaya çıkabilecek benzeri görülmemiş düzeydeki aksaklıkların altını çizdi.

Durumun ele alınması için hükümet üzerindeki baskı artarken, endüstri grupları Bakan MacKinnon’un anlaşmazlığı ülkenin çalışma ilişkileri kuruluna havale etme yetkisine sahip olduğuna ve bunun bir duraklamayı önleyebileceğine dikkat çekiyor. MacKinnon şu ana kadar müzakere edilmiş bir çözümü tercih ettiğini ifade etti.

Demiryollarının durmasının ekonomik yansımaları şimdiden hesaplanmaya başlandı. Morgan Stanley bu hafta başında müşterilerini Glencore’un (OTC:GLNCY) Elk Valley Resources biriminden kömür sevkiyatının aksaması nedeniyle haftada 100 milyon dolardan fazla vergi öncesi kazanç kaybedebileceği konusunda uyardı. Bu arada Kanada Kimya Endüstrisi Birliği, içme suyu kalitesinin korunması için hayati önem taşıyan klor sevkiyatlarına ilişkin endişelerini dile getirdi.

CEO Bob Masterson, tipik olarak taşınan mal hacmi için demiryolu taşımacılığına uygun bir alternatif olmadığını vurgulayarak, demiryolu kapasitesini telafi etmek için kamyon taşımacılığı kaynaklarının yetersizliğine dikkat çekti.

Bahsedilen para birimi dönüşüm oranı 1 $ – 1.3721 Kanada dolarıdır.

Bu makaleye Reuters katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort