Sağlık

112 Acil Çağrı Merkezlerini asılsız davetlerle işgal etmeyin! Çorum Valisi uyarıda bulundu!

Çorum Acil Çağrı Merkezi’nin 2024 yılında aylık asılsız davet oranında yüzde 29,85 ile birinci sıraya yükseldiğini belirten Vali Zülkif Dağlı, haftalık asılsız davet oranında ise yüzde 28,85 ile birinci sıraya yerleştiklerini belirterek, bu başarıyı gurur kaynağı olarak değerlendirdi.

VATANDAŞIN HASSAS OLMASI GEREKİYOR!

Vali Dağlı, 112 Acil Çağrı Merkezi’nin önemine vurgu yaparak, çeşitli acil çağrıların tek çatı altında toplanmasının zamandan tasarruf sağladığını ve koordineli müdahale imkanı sağladığını söyledi. Ancak Dağlı, asılsız davetlerin bu hizmeti zorlaştırdığını ve vatandaşların mağduriyetine neden olduğunu belirtti.

112 numarasının özellikle ücretsiz olması ve her yerden ulaşılabilmesi nedeniyle telefonu kullanan bireyler tarafından gereksiz yere meşgul edildiğini belirten Vali, esnafın telefon testi, PIN kodu sorgulama gibi gerekçelerle asılsız davetlerde bulunduğunu belirtti. Bu durumun acil servislerin etkin çalışmasına engel olduğunu belirten Dağlı, vatandaşlardan duyarlı olmalarını ve gereksiz yere 112’yi aramamalarını istedi.

GEREKSİZ ARAMALAR İÇİN CEZA!

Asılsız aramalara karşı 2024 yılında uygulanan cezai yaptırımları da paylaşan Vali Dağlı, acil çağrı merkezine yapılan gereksiz aramalara 1.980 TL ile 3.960 TL arasında idari para cezası kesildiğini belirtti.

Vali Dağlı, Çorum’da asılsız davetlerin azaltılması yönünde mahalle baskısına da değinerek, asılsız davet yapanlara muhtarlar aracılığıyla ulaşılarak bu kişilere uyarılarda bulunulduğunu söyledi. Toplu tanıtım faaliyetleri, hizmet içi eğitimler ve sosyal medya üzerinden bilgilendirmeler yoluyla asılsız davetlerin azaltılmasına yönelik çalışmalar yapıldığını da belirtti.

Vali Dağlı vatandaşlara duyarlı olmaya çağrıda bulunarak, gereksiz yere 112’ye yapılan çağrıların can almasına engel olunması gerektiğini vurguladı. Ayrıca Çorum’un başarısını sürdürebilmesi için vatandaşların desteğine ihtiyacı olduğunu belirterek, 112 Acil Çağrı Merkezi’nin Türkiye genelinde başarılarını daha da artırmayı hedeflediklerini paylaştı.

BİR HAYATA MALİYET OLMAYACAK!

Çorum 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü’nün Türkiye’nin 57. ili olmasına rağmen 3 yıl gibi kısa bir sürede büyük mesafe kat ettiğinin altını çizen Vali Dağlı, “Halkımıza hızlı ve kaliteli hizmet verme konusunda çok iyiyiz. Bütün istatistiklerimizde Türkiye ortalamasının altında.” İyi bir durumdayız. Personelimizin gayretleri ve vatandaşlarımızın destekleriyle örnek bir il olmaya devam edeceğiz. Gereksiz ve asılsız aramalardan kaçınalım. Bir cana mal olmayalım. Herhangi bir yaralanmaya neden olmayalım. Konuşmasını “Acil bir durumda engellememeliyim, engellememeliyim” sözleriyle tamamladı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu